צריכים להעביר את האתר שלכם לדומיין אחר? אין ספק שזוהי פעולה יחסית מורכבת, במיוחד אם מדובר באתר עסקי עם טראפיק גבוה, אבל אם תפעלו על פי הכללים, תתכננו את הכול באופן מדויק ותשימו לב לכל הפרטים, אין סיבה שלא תצלחו את המשימה כמו שצריך.
החוכמה היא לעשות את הדברים לאט אבל בטוח, על מנת שלא לפגוע בדירוגי האתר שלכם (עליהם עמלתם זמן כה רב) בשום שלב בתהליך "מעבר הדירה" של האתר המדובר. בסופו של התהליך, אם הוא היה מוצלח וללא כל עיכובים או בעיות, הגולשים שלכם אמורים לקבל את אותה חווית משתמש כפי שקיבלו בדומיין הישן.
כיצד מעבירים דומיין באופן נכון?
לעיתים, אילוצים או נסיבות כאלו ואחרות מאלצים אותנו להחליף את שם האתר, כלומר, לקבל דומיין חדש. לעיתים, מדובר בהחלטה שהיא גם שיווקית, על מנת ליהנות משם קליט שהגולשים שלכם יזכרו לאורך זמן, וכזה שרלבנטי לתחום המוצר או השירות שמוצג באתר העסקי שלכם.
באופן עקרוני, על מנת להעביר דומיין באופן מוצלח ונכון, יש לבצע כמה פעולות, בדגש מיוחד על העברה נכונה של לינקים חיצוניים ופנימיים, שמירה על התוצאות האורגניות שהצלחתם לקבל באתר תחת הדומיין הישן, ומתן אפשרות להגיע אליכם דרך חיפוש ישיר בדפדפן.
מעבר חלק ונוח
הדבר הראשון שיש לעשות בעת מעבר לדומיין חדש, הוא למפות את העמודים הראשיים ביותר באתר. בצורה כזו, תוכלו לדעת בדיוק במה צריך לטפל, ושום דבר לא ילך לאיבוד. תוכלו לעשות את זה באמצעות תוכנות ייעודיות למיפוי עמודים באתר, הקיימות ברשת, כגון תוכנות סריקה, Google Analytics שממפה את העמודים עם הטראפיק הגבוה ביותר (כלומר הבולטים ביותר), ועוד.
דומיין חדש – חשבון חדש
טרם המעבר לדומיין החדש, אל תשכחו להקים חשבון חדש על השרת אחסון שלכם, וגם ליצור מבנה זהה של כתובות URL בדומיין החדש. כך תשמרו על האופטימיזציה באתר שלכם כמו שצריך.
ומה בענייני עמודי שגיאה? או במילים אחרות פקודת שגיאה 404? במקרה שגולשים ייכנסו לדומיין הישן שלכם, הקפידו להוסיף בעמוד השגיאה הערה שתפנה את הגולשים לדומיין החדש, על מנת לא לאבד גולשים. מספיק לכתוב כמה שורות תמציתיות וקומוניקטיביות שמספרות על המעבר שלכם, וכמובן לתת לינק לדומיין החדש.